אתרי קופונים ברשת

אתרי הקופונים באינטרנט הם ללא ספק התחום החם ביותר כיום ברשת האינטרנט בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט.
אתרי הקופונים מציעים מבצעים והנחות משמעותיות (לעיתים מעל 50% הנחה מהמחיר המקורי) על בסיס יומי כאשר כל קופון ניתן למימוש לאורך תקופת זמן ארוכה יחסית.

אתרי הקופונים פונים אל בעלי עסקים ואלו מצידם מציעים הטבות והנחות (או בקיצור קופונים) לאחר מכן מציעים האתרים את הקופונים לצרכנים ובכך מגדילים את היקף המכירות של בעלי העסקים, בשיטת "תרוויח פחות אבל תמכור יותר".
בפועל, מדובר על שיטת השיווק המוכרת כמכירות קבוצתיות, רק שהקופונים הנמכרים אינם למוצרים אותם ניתן למצוא באתרי קניות באינטרנט, אלא במגוון בלתי מוגבל של מוצרים, החל מדלק לרכב וארוחות במסעדה ועד לטיסות לחו"ל.

לקוחות אתרי הקופונים מקבלים עדכון יומי (לרוב באימייל) על מבצעים והן יכולים לבחור האם הם מעונינים לקנות קופון או לא,
צרכנים שקולים (כאלו אשר קונים מה שהם צריכים ולא מה שהם רוצים) בהחלט נהנים ממגוון הנחות וחוסכים הרבה כסף, אחרים נוטים לקנות קופונים גם ללא צורך ממשי בהם, דבר ההופך לעיתים לכדאי פחות.

אתרי קופונים מובילים

בתחום הקופונים שולטים כיום שני אתרים עיקריים: גרופון ו-BUY2, בהם ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של מוצרים מתחומים רביםף מלבדם ישנם אתרים נוספים, ממוקדים במוצאים מתחום ספציפי ובעלי יתרונות משלהם אך אנו נתרכז בשני האתרים האלו. אם כן, מהם ההבדלים בין שני האתרים ואיך נדע במי לבחור?
כדי לעזור נתמקד במספר נקודות:

הצגת הקופונים

אתרי קופונים מתחייבים לבעלי עסקים להציג את המוצרים בצורה נאותה כאילו היו בחלון ראווה, כולל כל המידע הנדרש (והאותיות הקטנות) וכאן ללא ספק מצליחים גרופון ו BUY2 לעשות עבודה מצוינת באתרים ולהציג את המידע הנדרש לביצוע העסקאות וכמובן לעניין את הגולשים בקניית קופונים. מעבר לכך, אתרי הקופונים משקיעים תקציבים גדולים לפרסום באינטרנט, באתרים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.

שיתוף קופונים

כל אדם יכול לשתף את החברים שלו ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, לינקדין וכו') וכמובן במייל בקופון חדש המתפרסם באתר, אפשרות השיתוף היא כמו אש בשדה קוצים וכך נוצר מצב שבו תוך דקות מפרסום הקופון המוני צרכנים הופכים ללקוחות פוטנציאלים לבעלי עסקים אשר בדרך אחרת לא היו מגיעים לקהל לקוחות רחב כל כך. אם זה לא מספיק הרי שאתרי הקופונים מציעים מבצעי "חבר מביא חבר" שבו כל חבר רשום באתר יכול לצרף חברים נוספים (בחינם) ולקבל קרדיט אותו ניתן לממש בקנית קופונים, צרפו עוד ועוד חברים, קבלו יותר קרדיט ותוכלו לרכוש קופונים אפילו בחינם. בקיצור יותר חברים באתר הקופונים = יותר לקוחות לבעלי עסקים = הנחה על קופונים ובשורה התחתונה כולם מרוצים.

בקשת קופונים

רוצים קופון מסוים והאתרים לא מציעים אותו? מתברר שאפשר לבקש קופונים, באתר BUY2 ניתן לפנות ולבקש/להציע קופונים שמענינים אתכם (חפשו את BUY2 Wishlist) באתר גרופון אפשרות זו עדיין לא קיימת, ואנו קוראים להם מכאן להרים את הכפפה.